תפריט יצירת קשר התקשר
טלפון התקשרו עכשיו 052-572-0272

איך להעביר הדרכה?

איך להעביר הדרכה?

במהלך חיינו אנו נתקלים הרבה פעמים בהדרכות. למשל אלו יכולות להיות הדרכות שימוש בנשק צבאי; הדרכות לגבי שימוש בתכנת ניהול חשבונות במקום העבודה; הדרכות עזרה ראשונה או כל דבר אחר שיש בו צורך. אך מה קורה כאשר אנו בצד השני של המתרס, כאשר הפעם אנו אלו אשר צריכים להעביר הדרכה בנושא מסוים? כאשר אנו צריכים להעביר הדרכה הדברים נראים אחרת; אנו אולי שולטים היטב בנושא עליו צריך להדריך, אך אין לנו שום ניסיון בהדרכה. אז איך להעביר הדרכה בשלום?

>> קראו על סדנאות הדרכה של אוריה בן טובים

הדרכה טובה מתחילה בתכנון אם אתם שולטים בנושא היטב, זה אמור להיות קל. עליכם להגדיר היטב מהי המטרה של ההדרכה ומה תרצו שהחניכים ייקחו איתם מההדרכה. למשל אם ההדרכה עוסקת בתפעול תכנת מחשב עסקית, אתם צריכים ליצור את רשימת הפעולות שהחניכים אמורים לשלוט בהן בסוף ההדרכה. כך תוכלו לבנות נכון את ההדרכה. חלקו את הנושא לפרקים עם סדר לוגי וחישבו גם על האמצעים בעזרתם תמחישו ותסבירו את הנושא.

תכנון הדרכה הוא עניין טכני, אך חשוב להיות מודעים לכך שבזמן ההדרכה ישנם גורמים נוספים הבאים לידי ביטוי והם משפיעים על צורת ההתייחסות וההבנה של הקהל. אלו הם בעצם המסרים הלא מילוליים של ההדרכה - למשל אם תרצו להעביר הדרכה בנושא רציני, אך תתלבשו בצורה מרושלת וטון הדיבור שלכם יהיה מזלזל, לא תשיגו את מטרת ההדרכה. לכן חשוב מאוד להיות מודעים לנושאים כמו רושם ראשוני, שפת גוף, טון הדיבור, בחירת המילים וכו‘. אל תזלזלו בנושאים אלו, יש להם מקום מרכזי בהעברת המסרים וניתן ללמוד אותם וגם להתאמן באמצעות סדנאות שונות, כמו הסדנאות של אוריה בן טובים העוסקות בעמידה מול קהל ובהעברת מסרים. בסדנאות אלו תוכלו ללמוד לעומק על שפת הגוף; איך לשלוט בה ואיך לסנכרן עם המסרים שתרצו להעביר; איך לדבר עם הקהל, באיזו עצמה וטון דיבור; איך לשמור על תשומת לב הקהל. בסופו של דבר, על מנת להעביר הדרכה מוצלחת אתם צריכים הקשבה, השתתפות ויחס רציני מצד הקהל. הסדנאות של אוריה בן טובים הוכחו כיעילות במתן כלים אלו.

גיבוש הקבוצה

בהתאם לאופי ההדרכה וסוג הקהל, יתכן שתצטרכו להשקיע בקבוצה עצמה; כלומר ביצירת האקלים המתאים לצורך העברת ההדרכה. הדבר הבסיסי ביותר הוא היכרות בין חברי הקבוצה; זהו השלב הראשון בהפיכת אוסף של פרטים לקבוצה. יש ליצור אקלים נעים בו לכל אחד יש מקום להתבטא ונמנעים בו מהערכות ביקורתיות כמו נכון/לא נכון ודברים המבטלים את דעתו של האחר. לא תמיד זה נדרש, הדבר תלוי מאוד בסוג ההדרכה; הדבר מקובל יותר במקומות בהם מערך ההדרכה הוא ערכי; כלומר לא הדרכה לביצוע פעולה מסוימת אלא הדרכה ערכית כפי שנוכל לראות בתנועות נוער למשל.

לסיום, כמה מילים לגבי מדידה. חשוב לכם לדעת שהשגתם את המטרה ולכן חשוב ליישם שיטות מדידה. איננו מתכוונים למבחן בסוף ההדרכה, זהו אינו אמצעי יעיל; מוטב שהמדידה תתבצע על מטרות המשנה של ההדרכה.

מה הלקוחות שלנו מספרים?
חברת נטלי
חברת נטלי
מומלץ

ברצוני להודות לך על ההרצאה בנושא "בניית כלים לעמידה מול קהל". תכני ההרצאה תאמו את ציפיותינו וקיבלו ציון גבוה במשובים. במיוחד בלטה היכולת שלך לזהות באופן מקצועי את הדגשים שיש לשפר ולמנף. 

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם עם פרטים נוספים