תפריט יצירת קשר התקשר
טלפון התקשרו עכשיו 052-572-0272

הצבת יעדים לעובדים

הצבת יעדים לעובדים

תומאס קרלייל, היסטוריון והוגה דעות סקוטי, אמר "אדם ללא מטרה הוא כמו ספינה בלי הגה". אמירתו של קרלייל התייחסה לאנשים ולא לעסקים. אך כל עסק מורכב מאוסף של פרטים בעלי מטרות אינדיווידואליות. גם לעסק יש מטרה ועליו להשתמש בעובדים על מנת להשיג אותה. בכל צורה שלא נסתכל על זה, יעדים הם דבר הכרחי והם מרכיב חשוב מאוד בהצלחה.

יעדים קודם כל משחקים במישור הפסיכולוגי, הם מציבים לנו מטרה, אולי אפילו חלום להגשים והם נותנים לנו את המוטיבציה, את ההנעה הפנימית לעשות את הפעולות הדרושות לצורך השגת אותם היעדים שעליהם אנו חולמים.

יעדים הופכים אותנו להיות מכווני מטרה. כל המנגנונים החשיבתיים שלנו מתמקדים בדרכים להשגת המטרה. זהו מנגנון הקיים בתוך כל אחד מאיתנו, עכשיו נשאלת השאלה כיצד נרתום את המנגנון הזה לצורך הצלחת העסק.

מדוע להציב יעדים לעובדים?

דיברנו על ההשפעות הפסיכולוגיות של הצבת יעדים וכיצד הם מכוונים אותנו אל המטרה. אך אם נרד לרמת ההתנהלות היום יומית ישנן סיבות נוספות מדוע להציב יעדים לעובדים.

היעדים נותנים לנו אמות מידה וגורמים לנו להיות בפוקוס על מה שאנחנו רוצים להשיג; היעדים מפזרים את הערפל. כאשר אנו מציבים ידע אנו בעצם מציירים שני קווים, עליון ותחתון: הקן התחתון מסמל את המצוי והקו העליון מסמל את הרצוי שהוא היעד וכך אנו יוצרים את השאיפה והמסירות לצמצום הפער. יעדים, בתור שיטת עבודה, יכולים להוביל את העובד בסולם מדורג להישגים גבוהים יותר. בכל פעם שיעד יושג, העובד ישפר את הביטחון והאמונה במסוגלותו האישית וכך נציב לו יעד אישי גבוה יותר. כמובן שזהו יעד אישי אשר נועד לשרת את מטרות העסק.

הצבת יעדים נכונה

נראה שאין אף אחד המטיל ספק בחשיבות של הצבת יעדים לעובדים, אך יש צורך לגבש עקרונות לגבי אופן השימוש ביעדים. אדויין א. לוק, פסיכולוג אמריקאי, אשר הרבה לעסוק בפסיכולוגיה ארגונית הציע לנו 4 עקרונות בסיסיים:

  1. יעדים ברורים – העובד צריך לדעת לאן הוא הולך ולכן היעד חייב להיות מדויק וברור ואפילו יעד כמותי. גם תחימת היעד בלוח זמנים צריכה להיכנס לתמונה.
  2. יעד מאתגר – אנחנו שואפים להתקדם ולהגיע להישגים חדשים לכן היעד צריך להיות גם סוג של אתגר להתמודד איתו. אך שימו לב שהיעד צריך להיות ריאלי; יעד לא ריאלי יוצר תסכול.
  3. יעד מתוך הסכמה – נקודה זו נוגעת למנהיגות; למנהל יש סמכות והוא יכול לכפות יעד על העובד, אך כאשר בונים יחדיו יעד מתוך הסכמה לעובד יש מוטיבציה ורצון להצליח לעמוד ביעד.
  4. משוב בזמן אמת – על המנהל ללוות את העובד ולהעניק לו פידבק לאורך הדרך; לבחון מה הושג ומה נשאר להשיג לצורך הגעה אל היעד. כך ניתן גם להסיר מכשולים שעלולים להתגלות בדרך אל היעד.

אם תרצו ללמוד עוד על הצבת יעדים, הנעת עובדים ולרכוש כלים ניהולים חשובים, תוכלו לעשות זאת באמצעות ההרצאות והסדנאות של אוריה בן טובים. פעילויות אלו נותנות מענה לעסקים רבים ותורמות לצמיחה האישית של עובדים ומנהלים בארגון.

מה הלקוחות שלנו מספרים?
חברת נטלי
חברת נטלי
מומלץ

ברצוני להודות לך על ההרצאה בנושא "בניית כלים לעמידה מול קהל". תכני ההרצאה תאמו את ציפיותינו וקיבלו ציון גבוה במשובים. במיוחד בלטה היכולת שלך לזהות באופן מקצועי את הדגשים שיש לשפר ולמנף. 

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם עם פרטים נוספים